Aktualności

07.06.2017r.

Trzydniowa wycieczka do Wieliczki, Zakopanego i Krakowa

W dniu 7 czerwca 2017 roku o godz. 7.00 uczniowie klas III a i III b Szkoły Podstawowej w Białce wyruszyli na wycieczkę. Po południu dotarliśmy do Wieliczki, gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Soli. Po zwiedzeniu odpoczywaliśmy w komorze, 125 m pod ziemią, gdzie dzieci miały możliwość zakupienia pamiątek. Późnym popołudniem dojechaliśmy do Poronina na zakwaterowanie, obiadokolację i nocleg.

Drugiego dnia po smacznym śniadaniu pojechaliśmy do Zakopanego. Obejrzeliśmy skocznie narciarskie, na których odbywają się zawody o Puchar Świata. Następnie przewodnik oprowadził dzieci po Dolinie Kościeliskiej, po drodze zwiedziliśmy Jaskinię Mroźną. W dalszej kolejności wyciągiem krzesełkowym przejechaliśmy na Gubałówkę podziwiając przepiękne widoki Tatr i Zakopanego. Po południu udaliśmy się na słynne Krupówki. Po obiadokolacji odbyła się dyskoteka, która zregenerowała samopoczucie zmęczonych, młodych turystów.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Krakowa- najstarszego miasta Polski. Spotkaliśmy się z panem przewodnikiem, który ciekawie opowiadał o zwiedzanych miejscach. Po drodze oglądaliśmy Barbakan, Bramę Floriańską. Ulicą Floriańską dotarliśmy na Rynek Główny i zwiedzaliśmy Bazylikę Mariacką, w której obejrzeliśmy ołtarz autorstwa Wita Stwosza. Słuchaliśmy hejnału mariackiego i mieliśmy możliwość zobaczenia trębacza. Ponadto zobaczyliśmy Sukiennice, pomnik Stanisława Wyspiańskiego, Wawel, Bazylikę Archikatedralną, Dziedziniec Zamku Wawelskiego i rzeźbę smoka wawelskiego.

Podczas tej wycieczki uczniowie mogli zobaczyć dużo pięknych zakątków kraju. Dzięki wspaniałej pogodzie plan wycieczki został w pełni zrealizowany.

Opiekunami wycieczki były: pani wicedyrektor Edyta Skrzeczkowska, Małgorzata Tabara i Alina Wysokińska.